Saturday, September 24, 2011

Jangan baca!Curhat je..

Posted by Hidayah Deiya Aledruce at 1:29 PM
Aku tengah bengang.Bila aku bengang aku cari blog aku sebab ak takde boyfriend nak mengadu. Aku bengang dengan sikap orang kita yang takde sikap tolak ansur dan hanya nak menang!Pastu pulak tak reti nak ikut peraturan.
Tadi aku gi Giant Kuala Terengganu sebab aku nak gi beli barang dapur.Tau2 je la time sekarang ni orang baru dapat gaji so ramai tak yah cakap la kat Giant tu.Mydin lagi la tak yah cakap banyak.Orang ramai giler nak mati.Sebab tu aku nak sarankan tolong la buat satu lagi hyper market kat Kuala Terengganu ni.Biar ada banyak tempat boleh pegi kalau nak beli barang dapur.Carefour ke Tesco ke.Aku da bosan giler dan bengang tiap kali nak gi beli barang.Takde masa orang kurang kat tempat2 yang dah ada ni.Setiap masa orang ramai giler.

Oh ni cite aku.Waktu kat Giant tadi kereta banyak giler sampai semua parking depan tu penuh.Aku da pusing 2 kali kat parking area yang depan tu sebab aku nampak ada sorang lelaki ni da tolak troli nak pegi dekat kereta dia.Aku tunggu punya la lama sampai aku naik bengang.Lelaki tu pulak boleh jalan slow je tolak troli dia buat muka tak tau.Ya Allah tuhan je tau perasaan aku.Tak sampai2 lelaki tu kat kereta dia.Kalau korang la kan, memang korang akan buat macam tu jugak ke eh?Last2 aku pegi cam tu je sebab lambat sangat.Da nampak da orang tunggu tapi boleh pulak jalan lambat2 macam takde apa sebab orang yang tunggu tu nak parking kau kan.So kena la tunggu.Aku memang benci orang macam ni sebab langsung tak ada perasaan prihatin dekat orang lain dan pentingkan diri. Aku pun selalu jugak orang nak parking aku tapi aku kesian bila orang tunggu aku lama2 plus aku pun tak suka sangat orang tertunggu2 akan aku.Jadi aku cuba meminimumkan masa yang diambil untuk angkut barang dalam kereta.Okay tu satu cite.

Then aku pikir nak gi parking yang dekat belah belakang pulak. Memang ada satu jalan je nak gi parking belakang tu dan jalan tu memang serius kecik.Parking motor kat belah kanan dan parallel parking kereta kat belah kiri.Aku da masuk da kat jalan tu tetiba ada 3 buah kereta nak keluar dari situ.Boleh tak korang banyangkan?Jalan tu boleh lalu satu kereta je.Satu je jalan penyelesaian.Salah satu kena mengalah.Kena undur supaya mana2 kereta boleh keluar dari situ.Guess what?!Aku la yang kena keluar sebab ak sebijik kereta je and yang nak keluar tu pulak 3 biji.Kenapa aku bengang?Sebab driver 3 bijik kereta tu tak logik.Ada ke keluar ikut jalan masuk!Kan dekat belah belakang tu ada lagi satu pintu pagar.Keluar je la ikut situ.Nak jugak keluar ikut jalan kecik yang sibuk nak mati ni!Aku bengang sebab jalan tu sepatutnya tu jalan aku!Sekarang aku memang berkira sebab aku benci orang yang drive sesuka hati tanpa ambil kira driver lain.Aku benci driver selfish!

Aku harap pihak pengurusan Giant ambil berat masalah ni.Benda mungkin nampak simple tapi benda simple boleh jadi masalah besar kalau tak kena cara.Tolong la letak signjalan mana jalan masuk dan jalan mana jalan keluar.Kalau tak, macam ni la jadinya.Orang2 ni masuk keluar ikut dang je.Macam takde peraturan.

Terbantut niat aku nak makan kek besday.Sebenarnya tadi aku da gi da kedai kek pastu kakak aku cakap nak beli barang dapur lagi so kena la beli barang dapur dulu.Kalau tak cair la kek kalau tinggal dalam kereta. Bila da jadi cam ni aku pun da takde mood nak makan kek biar pun sebenarnya i'm craving for cake!=(

yours truly,
dyawithluv

4 comments:

Anonymous said...

always kakdya.. jgn kn tganu, driver KL pn sama.. byk sgt urusan kot smp menjd sgt selfish n sgt gile bile di jln raya.. ntah ape yg nk dikejar ntah..

Hidayah Deiya Aledruce on September 28, 2011 at 2:29 PM said...

tu la psl..tak fikir dah pasal org lain..

Ted on October 15, 2011 at 8:30 AM said...

bengang, dulu geng2 yang drive tak rasa bengang sangat. skang suami drive tak rasa bengang sangat. Tp leh paham ah perasaan diya.hehehe.

Hidayah Deiya Aledruce on November 2, 2011 at 11:22 PM said...

mekasih kakted sebab memahami dya..hihi..

Post a Comment

 

Secrets of Life Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez