Friday, September 30, 2011

Interview pertama saya

Posted by Hidayah Deiya Aledruce at 9:42 PM
Assalamualaikum..

I was at IIUM yesterday having an interview.Seriously memang berdebar sangat2.Lepas habis belajar, ini la interview kerja yang pertama.Masa mula2 apply dulu sebab macam menarik je position tu plus memang suka duk dalam environment yang belajar2 ni.That's why dulu confident je apply untuk master programs.Konon macam tak nak buang masa la.Tapi kita merancang Allah tentukan segalanya so terima je la.

Result untuk interview ni tak tahu lagi bila keluarnya so tunggu je la.Actually, masa interview tu, ada 4 orang candidates je.Sorang lelaki dan 3 perempuan.Terkejut la tengok orang lain semua canggih2!Siap masters bagai 3 orang lagi tu.Sorang dengan LLM nye, sorang dengan degree engineering from universiti kat USA + MBA dan sorang lagi tu memang lecturer.Hebatkan diorang?

Tapi pape pun saya wat cam biasa je la.Bersembang dan bertanya itu dan ini kepada orang2 yang lebih banyak ilmu dan lebih luas pengetahuan.Dia orang semua okay sangat dan tak kedekut ilmu.

Mula2 sekali kena wat writing test. Pastu baru interview.Yang penting confident.Biarpun orang lain semua canggih2 tapi jangan tergugat.Hihi!Kalau ada rezeki alhamdulillah.Kalau tak, cari lain la jawabnya.Hihi!

Lepas interview, saya jumpa geng saya masa belajar dulu.Tia!Dia mengajar dekat Kolej Unikop so dia datang ambil saya and had lunch together.Best sangat dapat jumpa Tia!Saya sangat rindukan kawan2 saya!Thanks Tia for the lunch treat!Next time on me ok!Hihi!Hope to see Ida and Jeton jugak!Insyaallah next time babes!

Till next update!

yours truly,
dyawithluv

2 comments:

Unknown on October 5, 2011 at 3:59 PM said...

moga2 berjaya....gudgirl coz u confident...

Hidayah Deiya Aledruce on October 6, 2011 at 11:00 PM said...

insyaallah..mekasih kak aimi..hihi..

Post a Comment

 

Secrets of Life Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez