Thursday, July 7, 2011

Nak kerja kena exam!

Posted by Hidayah Deiya Aledruce at 11:52 AM
Kalau anda penah baca blog saya tentu anda tau yang saya ni sedang menanam anggur dengan jayanya. Bukan tak ada apply untuk cari kerja, banyak da apply tapi satu pun tak de yang panggil interview. Hingga la beberapa hari lepas, saya tengok classmate saya dulu sume pun busy duk bercakap pasal exam pegawai tadbir dan diplomatik a.k.a PTD.

Rupenye ramai classmate saya yang dapat gi exam tu sebab kateye sesiape yang dapat cgpa 2.75 ke atas akan dipanggil la untuk exam tu. Rasanya ramai dah tau kot nak jadi ptd ni bukan senang.Nak sampai ke peringkat interview je kena exam 2 kali. First exam ada 5 seksyen, yang lulus exam pertama baru layak untuk exam seksyen dua iaitu sahsiah dan minat. 

Kalau ikut kate kawan2 saya memag exam ni susah dan kena buat betul2. Saya risau gak kot2 kawan2 saya yang lain sume dapat gi exam tapi saya je yang tak dapat.Tapi alhamdulillah saya dapat gak surat dipanggil untuk exam seksyen yang pertama ni.Tapi cam susah jugak la. All around the intenet pun banyak da orang cakap pasal exam ni susah nak lepas. Kena study la jawabnya.Berdebar la jugak tapi usaha tangga kejayaan kan.Usaha dulu, buat yang terbaik dan tawakal. Lepas tu baru redha je la terime keputusannya.

Kepada sume kawan2 second batch LLB Unisza, good luck for the exam okeyh!

yours truly,
dyawithluv

4 comments:

Anonymous said...

kak dya start stadi dh ke? zra x start ag pon.. terbiase ngan stadi last minit kot. hehehe.. btw gudluck eh.. :-)

Anonymous said...

gudluck utk kakdya gk! ^^

Hidayah Deiya Aledruce on July 7, 2011 at 10:43 PM said...

ziera:xstdy pn lg..just tgk2 math je sbb debo la ngn math..hihi..lame blajo law sapa xigt dh gane nk wt math..hihi..
tia:thanx tia..all the best k!=)

KinosKoko on July 7, 2011 at 11:42 PM said...

usaha lif escalator kejayaan..:)

Post a Comment

 

Secrets of Life Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez