Saturday, May 28, 2011

Mungkinkah dia suka?

Posted by Hidayah Deiya Aledruce at 11:32 PM
Best kan kalau ada orang suke kite.Rasa cam marketable je. Mungkin jugak dah menghampiri fasa baru dalam kehidupan.Ye lah bile orang suke kite, kite suke orang, pastu boleh la kawin kan?Yeay!


Banyak kali kalau saya pegi mane2 mesti ada yang menghulurkan tangan ala-ala nak pegang tangan saya gitu.Yang paling tak tahan yang asyik2 nak pegang tudung.Haip!!Kalau tercabut tudung ni tak ke menampakkan aurat?Dosa tau!

Tapi saya suke je sebab yang asyik2 nak pegang tangan saya dan nak tarik tudung saya tu sume comel2 la. Saya memang suke yang comel2 ni.Best je tengok.Sejuk ati.Ye tak?Yang muke ala2 cine ke korea ke memang mendapat perhatian la. Tapi yang muke melayu je pun dapat perhatian gak.Yang muke melayu pun comel gak.Takde diskiriminasi eh.Sume comel.Sume buat saya rasa nak cubit2 pipi diorang yang chubby tu!

Sebelum ada orang berprasangka yang tidak2, baik say berterus terang.Sebenarnya yang asyik2 nak pegang tangan dan tarik tudung tu adalah kanak2 kecik yang comel2. Saya rasa budak2 akan suke saya kalau diorang tak kenal saya lagi.Tapi bile diorang da kenal asyik tak nak je dengan saya. Sebagai contoh, dulu maid kakak saya melarikan diri dan saya tolong jaga anak sedara saya. Masa tu die kecik lagi dan saya jaga die bile kakak saya ngan abang ipar saya gi kerja. Sekali tu, anak sedara menangis kuat giler dan saya dah reti nak buat apa lagi.Bibik sebelah rumah siap tanya2 lagi kenapa.Tak tau nak buat apa, last2 saya pun menangis sama tengok die menangis.

Satu lagi contoh, anak sepupu saya datang rumah.Die sangat comel dan sangat kecik.Saya dukung die.Mula2 ok je tapi lelame muke die berubah nak nangis.Tanpa berlengah terus saya bagi baby tu kat mak die balik. Kakak saya siap tanye nape baby tak suke ngan saya.terguris okeh soalan tu.Tapi tu dulu.Sekarang saya rasa budak kecik da ok kot dengan saya.Hihi!

Sebagai contoh, minggu lepas dan lepas, lepas lagi, saya gi pasar ngan kakak saya, tengah syok2 jalan, tetibe sorang budak yang saya tak sure jantina die tarik tudung saya dari depan.Terkejut sib baik tak kuar perkataan yang tak sepatutnya.Tapi budak tu muke innocent sangat.Selambe die je nak tarik2 tudung I!Tapi die comel sangat.Budak2!

Contoh yang kedua, minggu lepas, kat pasar malam, tengah jalan2 ngan adik tetibe ada budak kecik pegang tangan saya.Haha!Saje je eh budak tu amik kesempatan.Memang la tangan ni tak pernah pegang tangan mane2 lelaki lagi tapi sesuke ati die je eh main sambar aci dan.Budak2!

Contoh yang ketiga, minggu lepas gak, sorang budak kecik ni, jalan ngan ayah die kat depan saya. Pastu die toleh belakang dan kebetulan saya terpandang die.Pastu die pandang depan balik.Tetibe die pusing belakang dan tengok saya dengan lame sampai saya dan adik saya tergelak2 tengok die.Budak2!

Mungkinkah ini menunjukkan bahawa saya sudah boleh berkahwin?Hihi!Sekarang saya da boleh rebut dakwaan kakak saya yang budak2 tak suke saya.Saya rasa budak da suke saya =)!

Anyway, sekarang da start cuti sekolah.Ramai orang nak kawin.Wedding invitation pun banyak kat rumah ni.Seronoknye!Makan nasi gulai kawah.Asyik ingat makan je. Tapi betul la gulai orang kawin ngan gulai yang kita masak hari2 lain kan rasa die.Gulai kawah yang best ialah gulai kawah kenduri je. 

Kepada sume yang melangsungkan perkahwinan, saya doakan semoga berbahagia dunia dan akhirat. Semoga menjadi suami isteri yang bertanggungjawab, soleh dan solehah dan have lots and lots of kids!

Till next update, wassalam ^-^!



yours truly,
dyawithluv

4 comments:

ayulunera on June 6, 2011 at 2:58 PM said...

hehhe....beskan men dengan budak2 kecik ni.ayu pon penah rase cam u gak...sebab mak ayu babysitter...1st time mesti nanges...tak tau nak watpe..skg ni dah jadi geng dah..siap tgk ben10 same2..hehe..nak kawin gakkk...heeee

Hidayah Deiya Aledruce on June 7, 2011 at 12:21 AM said...

waa da geng r skang tgk ben 10 same2..hihi..satu bdk2 ni klu diorg xnk ngn kite mmg bersungguh2 btl die xnk tp ble da rapat asik nk mngikut je..siyes rs nk kawin..haha!da la skang kawan2 asik knduri kawin je..adehh..

KinosKoko on June 7, 2011 at 11:39 AM said...

yeay..da bole kawen tu..hehe

Hidayah Deiya Aledruce on June 8, 2011 at 2:43 AM said...

hehe..calon xde so tak dpt la..hihi..

Post a Comment

 

Secrets of Life Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez