Sunday, February 27, 2011

Kisah kereta di pagi hari

Posted by Hidayah Deiya Aledruce at 1:50 PM
Assalamualaikum dan selamat pagi..

Apa kabo sume?Harap sihat2 walafiat sume.Saya?Sihat sangat, alhamdulillah.Cume, kereta je yang tak sihat.Kesian dia.Sakit sampai masuk sepital@workshop.

Apa yang terjadi?

Pagi2 tadi dengan yakin saya berjalan nak gi start keta sebab nak gi kelas.Sekali pulas kunci keta tak de pun bunyi yang selama ni kuar pas kita start enjin.Mula la aku berdebo2.Oh tidakkk!!!!Jangan kata rosak eh!Tu la hakikatnya.Tak leh nak start.Pastu gi clas naik keta kawan saya.

Abis je clas mintak tolong Iwan tolong tengokkan apa masalah keta tu sebenarnya.Iwan yang sebenarnya nak balik tido kat hostel pun pegi la kat hostel saya dengan naik keta Burhan sama dengan Usin.Sampai je, diorang pun mengecek tanpa disuruh apa yang terjadi sebenarnya.Iwan da seluk2 tangan kat tempat yang banyak2 organ keta yang saya pun tak tau nak describe cam mane.Yang pasti saya tak tau apa2 pasal cam mana nak sentuh2 komponen2 dalam keta tu.Burhan call kawan die yang merupakan adik kepada mekanik.

Lepas da cek2 dan mencuba start beberapa kali, datang la sorang budak lagi lelaki bernama Aizat. Dia pun tolong tolak keta tu sama dengan Burhan,Usin dan Iwan.Saya?Duk dalam keta konon nak pulas2 stereng dan jaga gear tapi sebab takut nak pulas stereng yang ketat bila enjin tak hidup tu, last2 Iwan juga yang kena amik alih.

Setelah beberapa kali tolak keta tu kedepan dan kebelakang akhirnya hidup juga enjin.Lega giler enjin keta tu  mengeluarkan bunyi.Alhamdulillah =)..Yeay!Pastu hantar keta tu gi workshop.Abang mekanik tu kata dia nak cek dulu so petang baru call balik dia.Banyak pulak keta kat workshop dia tu.Entah sempat ke tak dia nak baiki keta tu hari ni.Pape pun saya lega sebab keta tu da masuk klinik dia.

Begitu la saya memulakan hari saya pada hari ini.Esok ada test Civil Peocedure ni.Nak gi baca buku la (saje nak psiko sikit.Haha!)Till next update babeh..Hihi..

Wassalam

yours truly,
dyawithluv

2 comments:

Ted on March 2, 2011 at 10:24 AM said...

doh sihak dok lagi kete?

Hidayah Deiya Aledruce on March 5, 2011 at 4:37 PM said...

ok je beno kakted..abg pomen kbo xdok prob pn..huhu..

Post a Comment

 

Secrets of Life Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez