Monday, January 31, 2011

Ballet flats

Posted by Hidayah Deiya Aledruce at 3:33 PM
2009-menonton Boys Before Flowers episod ke berapa entah, Jan Di ada berkenan satu kasut yang saya panggil kasut ballet.Sebab?Kasut tu leper dan bulat kat depan cam kasut orang menari ballet. Saya buat research sikit dan saya jumpe satu fact mengatakan bahawa kasut tu namanya ballet flats.Kasut yang dalam cerita tu cantik sangat dan saya sangat suka.Dan lagi saya memang giler kasut. Sampai tiap kali saya beli kasut baru, kakak saya akan menggelengkan kepala pastu kata, "yang berkotak-kotak kat luar tu bila nak pakai?"Jawapan saya akan tetap sama, "nanti pakai la.Wat koleksi dulu".Hehe. Berangan nak beli kasut yang exactly sama macam dalam cite tu memang tak mampu la kan.


lebih kurang macm ni kasut dalam cite tu tapi ni tak sama sangat

2010-saya gi jenjalan dengan adik dan anak sedara pastu buang tabiat pulak masuk kedai kasut.Tengok yang cantik-cantik.Tak beli pun.Saje cuci mata.Tetiba saya masuk satu kedai kasut lagi.Saje masuk suka-suka tengok mana yang berkenan.For sure lah ada yang saya suka tapi seperti biasa sebab proposal tak dapat approval dari pihak berwajib, saya tak mampu la nak beli kasut tu.Telan air masak je la.

macam Alice in the Wonderland punya kasut pun ada kan


2011-saya dah dapat kasut idaman =)


tak la sama exactly tapi ada la iras-iras
Bertahun tu amik masa nak beli sepasang kasut ballet flats. Tu la masalahnya kalau asal nak beli kasut je nampak yang heel aje.Maklum la saya ni tak cukup inci so nak gak tu merasa jadi tinggi pakai la kasut tumit tinggi.Tapi untuk pengetahuan, kasut tumit tinggi tidak bagus untuk wanita. Boleh  bawak effect pada kesihatan. So, jom kita pakai kasut leper je.Hehe.

yours truly,
dyawithluv

2 comments:

Ted on January 31, 2011 at 9:15 PM said...

flat shoes, good to jenjalan

Hidayah Deiya Aledruce on February 1, 2011 at 2:08 AM said...

btl kakted..xsakit kaki..

Post a Comment

 

Secrets of Life Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez