Saturday, September 4, 2010

Apa yang pertama kali?

Posted by Hidayah Deiya Aledruce at 10:14 PM




pernah tak korang dapat bunga?sape2 yang berkapel mesti penahkan..tapi mest ada jugak yang berkapel tapi tak penah dapat kan?ye la kalau kapel dengan orang kedekut..haha!!oleh itu kalau nak cari boyfriend cari la yang tak lokek..bukan sebab kite selalu nak poww duit dia tapi senang untuk kedua belah pihak..ok lari topik plak..berbalik kepada topik perbincangan kita (ecehh bincang la sgt)..first saya dapat bunga masa saya nak abis attachment kat azam, idzham, azman & partners.. hehe..teruje giler waktu tuh..ala2 kera dapat bunga cket..haha!!eleh pempuan mane2 pun cam tu kan kalau dapat bunga??jgn nak kata tak la..
begini ceritanye..masa cuti semester sem 4 kitaorang satu class kena wat attachment kat court and kat firm..punya la susah nak cari firm yang nak terima student attachment ni..rasa cam nak nangis tapi tak sempat nangis sebab encik hisham from AIAP cakap "ok awk bleh praktikal kat sini'..yihaa!!terasa diriku begitu berharga..haha!!mula2 takut sgt nak g firm ni sebab wat attachment sorang2..tade geng..soalan lazim dipikiran adalah:

1)dengan sape nak sembang?
2)nak gi lunch dgn sape?
3)macam mane kalau boss bagi banyak keje tapi tak reti nak buat?
4)etc.

banyak lagi pikir masa tu tapi dah tak ingat..pada hari kejadian (1st day msk AIAP) takut giler..tapi sebenarnye family AIAP ok sangat..supportive, byk ajar, tak kedekut ilmu
langsung..yang paling penting pemurah..hihi..bak kata encik nordin (one of the partner) "takde
lagi org msk firm ni mati kebulur tapi kalau mati sebab banyak makan mungkin ada"..haha!! selalu sangat wat makan2 dalam ofis tu..satu perkara best la..jimat duit..haha!!yela time cuti mane dapat duit ptptn..semua tanggung sendiri ala2 berani buat berani tanggung..hihi..

ehh jap2 tadi nak cite sal bunga kan?haha!!terus ke hari akhir attachment ye, diorang kat ofis tu wat makan2!!sekali lagi saya kenyang cam hape je..setelah sekian lame selagi lagi nak ucap mekasih daun keladi..len kali bleh belanja lagi..(menjadi lagi skill pantun 2 kerat yang diasah
waktu form 5 dlu..tetibe rindu class 5 sains thn 2003 sgt2!!)..lepas makan2 ada org tekan loceng firm (nak msk firm kene tekan loceng, tak tau la nape tapi saya rasa atas sebab ciri2
keselamatan kot)..mira, kawan saya yg kemana2 saje dengan saya sepjg praktikal yg bukak kunci..tetibe die cakap org tu cari saya..saya??cuak!!haha!!tengok2 orang tu ada 2 orang..pegang bunga..haha!!dalam hati cam bergendang..dalam perut cam ada kupu2..haha!! pastu sign sebagai tanda penerimaan..rasa cam dalam drama swasta je..ahakz..heroin dpt bunga..berangan lebey..

senyum sampai lebih dari telinga..haha!!tgk2 kad bunga tu from all AIAP staffs..owh sayang sgt kamu semua..benarlah kamu semua menghargai saya..haha!!dengan tersipu2 saya nak kata tu la pertama kali dalam hidup saya dapat bunga..kesian kan?orang lain agaknye dalam usia saya waktu tu da tak heran kot kalau dapat bunga..haha!!sekali lagi "terasa diriku begitu
berharga"..hihi..pastu saya amik gambar pegang bunga tu dengan sume staff AIAP yg ada..daramatik kan?haha!!owh maafkan saya jika bersikap jakun apabila mendapat bunga tu..haha!!siyes saya excited..haha!!

time paling mencabar adalah masa nak balik umah naik train..saya pegang bunga dan beberapa benda lain lagi(lupe lagi sekali, bukan reka cite tapi siyes lupe)..tau2 je la balik keje petang dari KLCC-MASJID JAMEK-SRI PETALING...orang rapat dan padat..tak leh nafas..segan2 dan
malu2 pun ada gak..saya bet mest orang ingat pakwe bagi bunga..xdapat la..mane ada
pakwe..haha!!masa nak kuar train kat masjid jamek bleh plak tersangkut dekat sorang laki tu..sib baik die bertindak tangkas dengan menolak saya keluar..fuhh~~~lega..kalau die tak tolak saya mesti xtau cam ne nak meloloskan diri?tak tau la mane sampai nati..adehh...

masa tengah tunggu abang kat sri petaling ramai giler orang tunggu sama..ye la name lagi time balik keje..saya duduk dan saya tau ramai gak yang jeling2 bunga saya..sekali lagi saya tersipu2 tapi wat cam tade pape..haha!!bile abang datang die senyum cam nak tergelak sambil
berkata?:"dapat bunga on last day practical?"wow!! saya kata "of course"..die cakap tak penah pun dia bagi mane2 budak praktical kat ofis die bunga..ini bleh dijadikan sebagai contoh..saya cakap "just someone special like me deserve to get flowers on last day of practical"..tobak berlagak statement tu eh..me and my brother keep laughing until we get home..subject matter of course : flowers..haha!!

balik umah je anak2 sedara cakap "wow achik dapat bunga?!!" saya kata "aah boyfriend bagi"..siyes la diorang takkan caye sebab diorang tau achik diorang ni tak penah ada pakwe..ada hati tu nak tipu..buang je la niat jahat tu..

kesimpulannya, selain dari bunga dari AIAP saya juga dapat bunga masa konvo diploma dulu..sume orang pun dapat bunga kan masa konvo so tak guna nak berlagak..gagagagaga!!!!orang lain punye bunga time konvo lagi besar dari yang saya dapat tapi saya sangat menghargainya kerana saya yakin dan percaya (jangan nak berdebat disini tak sesuai) sume itu dibeli dengan penuh rasa kasih sayang =)...








yours truly,
dyawithluv


0 comments:

Post a Comment

 

Secrets of Life Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez