Thursday, August 26, 2010

Kembali Terkenang..hihi..

Posted by Hidayah Deiya Aledruce at 11:07 PM
Assalamualaikum..

hari ni da ari ke 16 kite berpuasa..cam mane ye org lain?letih mmg letih tapi harap2 kite sume berjaye je mengharungi bulan yg penuh dgn tawaran2 hebat ni..hari ni balik umah..abg2 n adik pun balik same sbb kan cuti nuzul quran..maka bergembiralah orang2 yang bercuti..hihi..

tadi g solat terawih kat masjid..lame da tak gi terawih kat masjid ni..kalau gi masjid tu cam ada satu perasaan..tak tau nak cakap cam ne tapi ianya sangat mengusik jiwa la..ecehh..hehe..dulu2 kalau time ramadhan ni g terawih ngn chik ngn abah..wat 20 rakaat..pastu imam tu plak ada 2 orang bdk yg balaja kat maahad tahfiz..diorang bace mmg best la..selain nak melatih diri dalam belajar beramal ibadat ni aku selalu je ada agenda lain gi masjid tu..hehe..agak2 bleh teka tak ape?hihi..malu nak cakap tapi nak cite ni..haha!!aku suke dengan imam2 tahfiz..pengakuan jujur lagi ikhlas ni..

dulu masa masih bersekolah, ramadhan ni jatuh time cuti sekolah..so mmg banyak la masa terluang..chik ngn abah plak mmg solat kat masjid selalu..rasanya abah ajk masjid kot dlu..sbb abah selalu jek sebok dgn aktiviti2 kat masjid tu..(rasanya betul dah tu abah ajk masjid dlu)..pas je berbuke ak akan dengan kadar segera bersiap nak g solat terawih kat masjid..abis tu 20 rakaat..pastu chik, abah dan rakan2 akan balik lambat sikit sbb bagi makanan kat imam tahfiz tu..aku??dengan termalu2 akan mengikut abah dan chik..dlm hati Tuhan je yang tau..hihi..

time tu aku sangat teruja dengan mereka..sebabaku sangat kagum dgn kebolehan mereka menghafal Al-Quran..muda2 lagi..diorang cume tua 2 or 3 tahun je dari aku..sekarang pun aku masih berperasaan yang sama cuma mungkin sebab aku da besar so ak lebih berfikir secara rasional dlm bab2 suke2 dan minat2 org nih..hihi..

oo selain itu, tadi imam yang jadi imam solat terawih tu orang arab..dari arab saudi rasanya..kenape ada imam arab saudi kat masjid kuala berang?sebab hari ni menteri besar terengganu berbuke n solat terawih kat sini..patut la lain mcm je bacaan imam tu..mula2 dalam hati aku "kalau MB tak datang ni ada ke bilal tu baca cam tu eh?"tapi rupenye2 aku da silap agak da..imam n bilal tu bkan malaysia la..maaf la..aku mane nak tau..yang jadi aku terfikir mcm tu sebab biasanye bacaan imam n bilal biasa2 je..xde la lagu ke lenggok ke dlm bacaan tu..pastu kakak aku ckp "tu imam arab saudi la"..saat paling best masa witir yg last tu..imam tu baca doa stail macm kat masjidil haram..Ya Allah tuhan je tau perasaan aku masa tu..maklum la aku tak penah sampai sana lagi..mcm ada satu perasaan lain..betapa aku berharap sangat aku akan menjejakkan kaki di tanah suci itu satu hari nanti..

ermm tu je la nak cite..till next time..selamat berpuasa untuk esok hari..kalau ada dugaan datang tu istighfar banyak2..semoga keberkatan untuk kite semua berlebihan di bulan penuh barakah ini..

yours truly,
dyawithluv

0 comments:

Post a Comment

 

Secrets of Life Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez