Friday, June 18, 2010

muka bola..

Posted by Hidayah Deiya Aledruce at 5:48 AM

setiap 4 tahun sekali mesti aku akan tertunggu-tunggu saat ni..hehe..kalau dulu waktu sekolah lagi aku memang tak missed la tengok..start masa darjah 6 sampai sekarang aku memang suka dan rasa nak tengok je kalau ada match..

masa tahun 1998, tuan rumah world cup adalah perancis..waktu tu first time tau apa itu world
cup..tengok sorang-sorang je..adik aku kecik lagi waktu tu..xpaham sangat la world cup tu
apa..tapi aku sanggup ni bangun pagi2 buta tu semata-mata nak tengok bola..haha!!kalau bangun wat qiamullail kan lebih afdhal..kiki..
menang aku g sekolah paginya tu budak2 class aku excited semacam..masa tu semua kenal zinadine zidane..haha..aku pun kenal gak..see kecik2 da pandai
tengok bola tau..haha!!
waktu tu aku minat sapa eh?team mane eh?lupe da..tapi yang paling aku ingat time perancis

lame2 bila adik aku da besar dia da faham da
world cup tu apa..pastu die da ada team yang dia
suke..aku pn..tp aku ada banyak team
favourite..hehe..boleh kan cam tu..haha..obviously adik aku suka germany..obses giler
dengan klose..menonjol kot mamat ni time world cup..every match mesti ada dia akan wat gol..aku pn suke gak tapi xla suka sangat..ngeh2..aku suka orang lain..nama dia ballack..xensem pon tapi aku suka..hihi..tapi kali ni
dia tak main la plak..injured..

player yang paling aku suka ialah gerrard..sebelum gerrard aku suka owen..tapi sekarang aku rasa gerrard lebih
bagus kot..so aku sokong england jugak..haha..aku pun da kompius
ni..banyak tol team aku sokong..haha..tapi takpe je kan..lagi pun malaysia tak masuk..kalau malaysia masuk tu lain cite la..mesti aku sokong tak berbelah
bagi punye..hikhikhik..

since sekolah lagi actually aku memang suke dengan bola..bese la kan..tapi dulu masa sekolah aku suke dengan goalkeeper..selain striker yang selalunya ensem (ngeh2..ensem ker??) aku mest perati kat goalkeeper gak..kerlasstt tu goalkeeper..mempertahankan gol dari
ditembusi..cam susah gak tu..bola tu bukan boleh dibawa berunding..kalau kata nak masuk dalam gol tu da pegang kemas pun boleh tergolek terlepas..ini dia goalkeeper yang aku suka..sure2 la dia tak suka ak..haha!!ngeng tol..

semalam aku tengok yang argentina main lawan dengan korea selatan tu..kesian pulak aku tengok korea..kena
belasah tu..4-1..sapa yang wat hatrik??higuain nama dia..

huhu..tu la
muka2 world cup
yang sempat aku rakam dalam kotak memori aku ni..sebenarnya banyak lagi tapi next time la..mata da penat ngadap lappy ni (sebenarnya mengantuk sebab semalam tido pas tengok mexico menang atas perancis..)..hehe..

ok la till next time k..

yours truly,
dyawithluv








2 comments:

Izzati Redzuan on June 18, 2010 at 10:59 PM said...

mmg best pn tgk world cup...hehe
n stiap kali world cup,pasukan pilihan sy ialah portugal je...hehe

Hidayah Deiya Aledruce on June 19, 2010 at 3:46 PM said...

hehe..kakdya byk team pilihan ton tp nmpknye kali ni satu pn xjd..

Post a Comment

 

Secrets of Life Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez