Saturday, June 11, 2011

Sabarlah hati!

Posted by Hidayah Deiya Aledruce at 11:32 PM
Bismillahirrahmanirrahim..
Assalamualaikum..

Saya rasa saya perlu mengucap panjang.Saya bukan lagi diri saya hari ni.Bergaduh dengan orang yang tak saya kenal bagai nak rak!Sumenye sebab nak sangat masuk astro kat umah abang yang baru.Sudahnye, installer punye mistake, saya yang sakit kepala, sakit jiwa dan sakit ati.Aduhh Allah je yang tau.

Installer yang responsible untuk pasang kuali alien tu kat rumah saya amik masa seminggu untuk datang pasang kuali alien tu. Tu pun saya yang call die sebab saya rasa pelik nape lame sangat ni. First time dengar suare die, saya da agak da die ni mecam jenis yang pemanas je. Alasan die, die da call tapi masuk voice mail.Saya tak tahu lah berapa kali die call tapi orang lain call elok aje. Da datang pasang, tak boleh tengok tv pulak. Radio ok. Kuar pulak mesej inserted wrong smart card. 

Call astro, diorang suh tunngu sejam, lepas sejam, call lagi kena tunggu lagi 48 jam.Kalau korang kecewa tak?Da la tunggu installer call seminggu tak call2, tetibe, ko pulak yang kena call. Bile da datang pasang tak boleh tengok pulak. Kena tunggu pulak 48 jam. Orang astro kat KL cakap orang kat sini salah bagi nombor sebab tu dekoder dengan smart card tak match. Hangeen tol aku.Dekat situ da 2 report aku buat. The next day, call lagi sebab still tak dapat nak tengok lagi sedangkan duit rm199 da bayar kat installer. Akaun da aktif.Tak ke maknanya aku kena bayar tu?Da la tu, operator call yang ketiga tu cakap laporan baru di hantar dan aku kena tunggu lagi 48 jam?WTF?Fun ke fish ke korang boleh letak sendiri.Aku da tak larat main dengan kerenah birokrasi macam ni.

Hari ni, aku nak dengar sendiri dari mulut installer, apa solution untuk masalah ni, then aku call tak angkat. Then tengah hari, kakak aku pulak send mesej.Die call balik.Kakak aku cakap nak report kat tribunal pengguna. Masa call astro sediri pun aku ada gak cakap pasal nak report kat tribunal. Tapi operator tu tade nak tengking aku balik pun walau aku marah die.Standard la say sorry and cakap akan cube atasi masalah tu.Tapi lain pulak dengan mamat installer yang kat Terengganu ni.

Memang tak dinafikan aku cakap dengan nada marah sebab aku da marah tahap gaban cipan dewa sume ada. Tapi aku tak boleh terime betul bile die tak nak mengaku salah die bagi nombor kepada bahagian pengaktifan sedangkan, bahagian customer service astro sendiri inform aku yang installer bagi nombor salah. Yang mamat ni pulak nak jugak tegakkan benang yang basah kata bukan salah die tapi salah sistem dekat astro. Tengok?Baik ke tak baik punye agent kepada astro.Boleh meletakkan kesalahan kepada principal die, astro.Dah tu, nak marah aku balik sebab aku lambat call die. Bengong ke ape?Hari tu masa pasang kate suh call customer service baru call installer.Aku buat la ape yang di suruh.Rely pada opinion orang yang buat keje tu. 

Bile aku kata nak bawak ke tribunal pengguna, die pulak yang beria kata kalau bawak ke sana takde ape gak baik bawak gi mahkamah terus.Mengangjing ak eh!(mengangjing dalam bahasa terengganu = memperli atau sindir).Kepala hotak ko!Aku takkan bazirkan duit aku atau duit abang aku untuk sesuatu yang berpunca dari kebodohan ko.Nampak sangat cakap tak nak kalah dan main ikut sedap mulut je!

Semoga Allah memberi aku kesabaran, memudahkan urusan dan setiap perbuatan hanya Dia saje yang boleh membalasnye.

yours truly,
dyawithluv

0 comments:

Post a Comment

 

Secrets of Life Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez